Annonce
Uniavisen
Københavns Universitet
Uafhængig af ledelsen

Campus

KU får pris for innovation og entreprenørskab

Innovativ sejr — Et uddannelsesprojekt i nyskabelse på Københavns Universitet har taget prisen som årets bedste.

Et uddannelsesprojekt i nyskabelse på Københavns Universitet har taget prisen som det bedste i 2017 inden for sit område. Vægten i projektet har ligget på at udvikle nye pædagogiske værktøjer og på at skabe nye netværk for underviserne, så de studerende bliver bedre til at bruge deres faglighed i arbejdslivet.

»Det har været et stort og strategisk udviklingsprojekt for os at få mere innovation og entreprenørskab ind i vores undervisning,« siger Thomas Bjørnholm, prorektor ved Københavns Universitet, om det at modtage en pris fra Danish Society for Education and Business, DSEB.

Thomas Bjørnholm er – ifølge en pressemeddelelse fra DSEB – ikke alene meget tilfreds med at modtage selve prisen, men også med projektets resultater, som han forventer vil få betydning for de studerende på alle seks fakulteter ved KU:

»Vi vil i de kommende år arbejde for at brede resultaterne fra projektet ud, så vores studerende bliver bedre klædt på til at skabe værdi på arbejdsmarkedet,« siger Thomas Bjørnholm.

Stor velvilje til at gennemføre projektet

Prisen modtog KU den 16. november i Fredericia i forbindelse med afholdelsen af Danish Entrepreneurship Award, som er en ’idé-fest for 7.000 unge elever og studerende’, og med prisen følger 100.000 kroner.

KU får pris for innovation og entreprenørskab2

DSEB uddeler hvert år prisen for en særlig indsats, der ‘har bidraget til at styrke innovation og entreprenørskab inden for uddannelsesområdet’. Som begrundelse for at give KU prisen, siger formanden for DSEB’s priskomite, Torben Möger Pedersen:

»Projektet har været utroligt ambitiøst anlagt, og resultaterne har været overbevisende og i hus på overraskende kort tid. Det vidner om klare mål og en stærk eksekveringskraft på en ellers traditionsbåren kultur på KU.«

Blandt projektresultaterne er et nyt netværk for underviserne, udvikling af nye pædagogiske værktøjer som skal styrke undervisningen af de 40.000 studerende ved KU og en såkaldt UCPH Innovation hub, som også er beskrevet nærmere i en artikel på Københavns Universitets egen hjemmeside dedikeret innovation og entreprenørskab.

Annonce

Seneste