Universitetsavisen
Nørregade 10
1165 København K
Tlf: 21 17 95 65 (man-fre kl. 9-15)
E-mail: uni-avis@adm.ku.dk
—
Debat
LEVERANDØRSKIFT - Hvorfor skal samtlige medarbejdere med et SIM-kort ulejliges med at udføre KU's it-administrative opgaver? Spørger professor Bjørn Quistorff.
Det er selvfølgelig herligt, hvis KU kan spare penge på telefonregningen.
Men den påtænkte implementering af skiftet af teleleverandør er ikke tilfredsstillende. Den minder lidt for meget om den nylige overgang til Navision-regnskabssystemet, hvor den planlagte rationaliseringsgevinst i regnskabsafdelingen skete ved at tvangspålægge alle andre at bruge oceaner af til at kæmpe med IndFak- og ikke mindst med RejsUd- systemet.
Nu siger KU’s it-afdeling til os alle sammen, at vi skal registrere vores SIM-kort. Men KU har da vel, for Søren, en liste over hvilke SIM-kort, de betaler for, og hvem der er brugere af disse kort? Så hvorfor ulejlige os med endnu en administrativ opgave?
Det er som om, det at pålægge os ekstra administrative opgaver, aldrig er noget, der indgår med nogen vægt i overvejelserne.
Og jeg går ud fra, at når der specifikt kun tales om SIM-kort, så sker der forhåbentlig ikke leverandørskift for KU’s fakturerede kobber-ADSL-forbindelser?
uni-avis@adm.ku.dk