Universitetsavisen
Nørregade 10
1165 København K
Tlf: 21 17 95 65 (man-fre kl. 9-15)
E-mail: uni-avis@adm.ku.dk
—
Uddannelse
SPECIALEPRIS - Tre specialer om kommunikation har vundet gode pengepræmier. Ingen KU-specialister blev dog præmieret i denne runde.
Specialet Like Me – Hvorfor synes vi godt om brands på Facebook modtog torsdag en præmie på 10.000 kroner – Specialeprisen 2012. Konkurrencen står portalen Kommunikationsforum for, så alle konkurrencebidrag skulle have en kommunikationsfaglig vinkel.
Facebook-specialet er forfattet af Lea Mensel og Thomas Højbjerg Hestehave. Begge fra Aarhus School of Business Science. Heller ikke anden- og tredjepræmierne (7.500 og 5.000 kroner) gik til konkurrencebidrag fra Københavns Universitet.
LÆS: 10.000 kroner-specialet her
Ifølge Kommunikationsforums direktør, Timme Bisgaard Munk, er den usædvanlige konkurrence et forsøg på at give universitetetsspecialerne – inden for i det mindste kommunikationsfolkets verden – noget mere opmærksomhed, end de normalt får.
»Specialer bliver læst alt for lidt, og det her er en måde at give folk et skulderklap på, som de måske kan bruge i deres jobsøgning,« sagde han til Uniavisen tidligere i år.
I dommerpanelet sad blandt andre KU-lektor Mie Femø Nielsen.
Specialeprisen er ikke det eneste initiativ, der skal højne respekten for det arbejde, universitetetsspecialerne rummer.
På KU har studerende for nylig oprettet en specialeklub, og også alumneforeningen har lagt sig i selen for at give specialeskriverne mere udbytte af deres arbejde med nye faglige specialeaftener, hvor dimittenderne har hovedrollen.
Og her i avisen har vi indledt en ny serie Elevator-specialer, med en opfordring til studerende om at dele deres nyvundne indsigter med os andre.
chz@adm.ku.dk