Universitetsavisen
Nørregade 10
1165 København K
Tlf: 21 17 95 65 (man-fre kl. 9-15)
E-mail: uni-avis@adm.ku.dk
—
Debat
Kommentar — Jeg ser med glæde tilbage på den tid, hvor man kunne få løst sit it-problem hurtigt og smertefrit.
Anders Lunds indlæg om at slippe it-supporterne fri er det bedste, mest relevante og mest konstruktive indlæg, jeg erindrer at have læst i en i øvrigt udmærket avis.
DEBATINDLÆG
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens egen holdning.
Vi opfordrer alle til at læse debatindlæg til ende, før de kommenterer dem på Facebook, så vi kun får konstruktive bidrag.
Det er godt, når der er uenighed, men husk at holde en god debattone.
Uniavisen forbeholder sig retten til at slette kommentarer, der overskrider vores debatregler.
LÆS OGSÅ: Slip supporterne fri og få it, som KU’s brugere kan være tjent med
Som professor emeritus er man ikke ansat, men har en kontrakt, man befinder sig længst nede i hierarkiet hvad service angår, og man er – ifølge sagens natur – også lidt for gammel til helt at kunne følge med i konsekvenserne af ændringer i den stadigt ringere it-service, universitetet tilbyder.
Jeg ser med glæde tilbage på den tid, hvor man kunne tage sin bærbare under armen, gå ned ad korridoren til IT-kontoret og, hvis køen ikke var for lang, få løst sit problem hurtigt og smertefrit.
Jeg kan i øvrigt af Anders Lunds billede se, at det er ham, der flere gange har løst mit PC-problem hurtigt, kompetent og venligt. Sådan er det sandelig ikke længere.
Så: Drop centralisering, drop New Public Management og overflødige mellemledere og drop alt unødvendigt kontoriusseri – stol på medarbejderne! Følg alle Anders Lunds udmærkede og konstruktive forslag.