Universitetsavisen
Nørregade 10
1165 København K
Tlf: 21 17 95 65 (man-fre kl. 9-15)
E-mail: uni-avis@adm.ku.dk
—
Campus
BRANDING - Vi udskrev en rap konkurrence på Facebook mandag den 14. Tyve frække slogans gav I os. Se dem her.
Stemningen var lidt mat på reaktionen mandag, hvor vi brainede for at finde et godt slogan, som skal pryde avisstanderne på campus.
Uniavisen – rektors ømme tå, lød et internt forslag. Det røg selvsagt ud med badevandet.
Men så fik online-redaktøren en ide: vi udskriver en konkurrence på Facebook! I disse tider er det jo ikke virksomheden, der ejer brandet, men brugerne.
Vi er glade og rørte over jeres forslag: Tak!
Et forslag siger mere end tusind ord. Tak, Preben Benedict Skov Benthien, for Uniavisen – nyheder, når de er sket. Vi hader, at elske dit slogan – en elegant velplaceret uppercut. Vi skal længere frem i bussen.
Vi er tossede med Nikolaj Strand og hans Uniavisen – no slogan. Men vi tilhører også fjumreårsgenerationerne, der havde tid til at hygge os med den galhodede Naomi Klein. Vi tror ikke på, at skab-vækst-generationen har tid til at læse ‘No logo’, så vi rammer nok forbi med den.
Flere fine forslag understreger, at avisen er læsernes, ikke ledernes:
Uniavisen – dit univers. Malte Nyfos Mathiasens slogan er ambitiøst og asiatisk i vælde. Og så smyger det sig op ad Anne Linnet-trenden på en skøn lummer måde.
Uniavisen – drevet af din stemme, foreslår Negar Latifi. Også Kasper Møller spiller på, at redaktionen laver journalistik, ikke kommunikation med sit slogan Uniavisen. Færre pressemeddelelser – flere nyheder. Ja, tak.
Johannes Brandt Gonzáles foreslår Uniavisen – underfundig nøgtern information. Vi kan godt lide den selvmodsigende fusion af det sandhedssøgende og det legende, der alt for sjældent går hånd i hånd. Men er det dækkende for vores virke?
Fra tid til anden får vi skældud af nogen, der synes, visse artikler er for spidsvinklede. I det lys spiller Seb Rs’ forslag godt: Uniavisen, bringer dig til spidsen. Sloganets næsten-rim vil fungere godt i en rap.
Ordhovederne er også gået krea. Uniavisen – diskursskabende, italesættende, studentikos. Det synes Mikkel Schou Nielsen, der har gravet dybt i kassen med fyord. Rehabiliter verbalsubstantivet nu! Men helst ikke i vores navn. Smiler.
»Hvis et prætentiøst latinsk slogan virker for forretningsimperiet KU, virker det vel også for Uniavisen,« skriver Mads Lijlendahl, som slet og ret anbefaler Uniavisen – Per Studiosum, ad studiosum. Sloganet er næppe spot on, men det er Mads Liljendahls egen ledsagetekst, der tager forbehold for eventuel inkongruens: »Jeg er humaniorastuderende, så jeg kalder det ‘et koncept’.«
Konceptuelt er også forslaget Uniavisen er som en god burger. Hurtig, saftig og krydret – og så bliver man lidt federe bagefter. Vi elsker alle slags hurtige fix. Omend billedsproget er lidt langt i spyttet. Savler.
Krystalklare er på den anden side følgende bud:
Uniavisen – læs den i dag! af Xinxin Ren Gudbjörnsson. Uniavisen – KU’s knudepunkt af Philip Longos Winkel og Vi holder øje med dig af Rasmus Borum Rydahl – der sekundet efter på Facebook tilføjer Nu. Overvågning er godt; mere overvågning er bedre.
Tre slogans spiller på læringsaspektet:
Uniavisen – hvis du faktisk vil vide mere af Nynne Afzelius. Smukt og dejligt, men vi vil ikke mime Jyllands-Posten.
Vi er her for at blive klogere foreslår Lone Nikolajsen. Det kan vi lide. Jan H. Hansen stejler med sit Vi kan snart ikke blive klogere – men det kan vi da, Jan. Altid.
Vores vinder hedder Søren Eilers: Uniavisen – til dem der læser. Selvfølgelig. Vi har sendt sloganet videre til vores smukke grafiker, Karin. Søren kan hente tre flasker af rektors vin i Nørregade 10.