Universitetsavisen
Nørregade 10
1165 København K
Tlf: 21 17 95 65 (man-fre kl. 9-15)
E-mail: uni-avis@adm.ku.dk
Ny undersøgelse viser at de studerende er glade for deres studium trods utilfredshed med de fysiske rammer på Københavns Universitet. Studenterrådet mener at ledelsen forsøger at male et glansbillede
40 år efter studenteroprøret startede på Københavns Universitet, er der måske et nyt på vej. Utilfredsheden ulmer blandt både studerende og ansatte. Denne gang er det ikke professorvældet der står for skud, men derimod universitetsloven fra 2003
I 1968 begyndte studenteroprøret at rulle i Danmark, og mange af forårets begivenheder fik betydning for den universitetslov der blev vedtaget to år senere. 40 år efter oprørets begyndelse tager vi her et historisk tilbageblik i selskab med den daværende studenterrådsformand Christian S. Nissen
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet har ansat ti kvindelige professorer på halvandet år. Resten af Københavns Universitet har i samme periode kun ansat fire. Hvad kan de på SUND?
Debatten om universitetsreformen fra 2003 har ifølge en forskergruppe på DPU været alt for sort-hvid. Universitetet er i konstant forandring, og det er ikke kun politikerne der er ansvarlige for hvor det bevæger sig hen. De ansatte har stadig en rolle at spille
Ansatte og ledelse hev en dag ud af kalenderen for at diskutere hvordan de gør Det Humanistiske Fakultet til en mere attraktiv arbejdsplads
Jobbet som institutleder er svært - måske det sværeste i hele universitetssektoren, lød det flere gange på en netop afholdt konference om god institutledelse
Er Kinas hurtige vækst en trussel? Forfatterne argumenterer for at udviklingen er mere kompliceret end Jørgen Ørstrøm Møller lægger op til i bogen 'Asien buldrer - og sådan undgår Danmark at sakke agterud'. Desuden spørges hvorfor Danmark vil samarbejde med de største lande når der er mange mindre lande som vil matche Danmark bedre?
Liselotte Ingholt har netop forsvaret sin ph.d.-afhandling Fællesskaber, vaner og deltagelse - et studie af unge på to gymnasier. Her undersøger hun unges fællesskabsdannelser og pointerer at unges vaner udvikles socialt, og at det derfor har betydning hvordan man tilrettelægger skolelivet