Universitetsavisen
Nørregade 10
1165 København K
Tlf: 21 17 95 65 (man-fre kl. 9-15)
E-mail: uni-avis@adm.ku.dk
DET AKADEMISKE KVARTER - Denne måneds debatprogram handler om myter og fordomme om humanister, og hvordan deres fremtidsudsigter ser ud.
PRÆMIEN - Apple iPad 2 Wi-Fi 16 GB
NYHEDSOVERBLIK TORSDAG - Novo Nordisk Fonden uddeler 57 mio. til 16 forskere - Her er USG Studenteridræts sommerprogram 2012 - Filosofistuderende: Hellere kloggaranti end jobgaranti - Mere undervisning kan faktisk forlænge studietiden.
BOGCAFÉ - En bogs allerførste sætning skal både være stilfuld og stenhårdt slående. Og så skal den vække sin læsers opmærksomhed. Men gør det den i virkeligheden til romankunstens svar på en raffineret scorereplik? Kreativiteten var stor, da tidsskriftet Trappe Tusind i sidste uge inviterede til skrivekonkurrence i Roland Bar.
NYHEDSOVERBLIK ONSDAG - Linda Koldau-sagen: AU-ledelsen opfordrede til mobbeanklager - Daglejeri spreder sig på universiteter - Er det ok at spise rugbrød med mug på? - Richardson: Fossile brændstoffer bliver for dyre.
JOBSIKKERHED – Universiteterne bør udpege de jobsikre uddannelser for de studerende, mener Dansk Erhverv, men det er at forenkle problemstillingen, lyder svaret fra Hanne Harmsen, vicedirektør for uddannelse på Københavns Universitet. Skiftende konjunkturer overtrumfer alligevel alt andet.
NYHEDSOVERBLIK TIRSDAG - Linda Maria Koldau siger op som musikprofessor på Aarhus Universitet - Anklageskriftet mod fremtrædende dansk forsker afvist - Sladrehank med heltestatus.
RENE HÆNDER – Under en stort anlagt politirazzia blev ni rengøringsfolk på KU anholdt for ulovligt arbejde og identitetsfusk. Universitetet og rengøringsfirmaet placerer ansvaret hos myndighederne.
NYHEDSOVERBLIK MANDAG - Hver femte akademiker er overuddannet - Flere søger SU med handikaptillæg - Studie og høje karakterer giver højtuddannede dimittender job.
UDDANNELSE – En ny intern KU- undersøgelse viser, at det ikke kun er meget få undervisningstimer, der truer med at få de studerende langsommere igennem deres studium. Også for meget undervisning påvirker gennemførelsestiden negativt.