Universitetsavisen
Nørregade 10
1165 København K
Tlf: 21 17 95 65 (man-fre kl. 9-15)
E-mail: uni-avis@adm.ku.dk
Section
KØN – Djøfs studenterafdeling inviterer kvindelige medlemmer til BH-prøvning i samarbejde med undertøjsproducenten Femilet. Deltagerne bliver lovet en ’rigtig pige-aften’ og ’et par timer i kvindeuniverset’. Det har affødt en ret heftig Facebook-debat, men Djøfs direktør er forbavset. »Hvis arrangementet indeholder et kønspolitisk signal, kan jeg ikke se det,« siger han til Uniavisen.
ANMELDELSE - Med den nye app fra I Bike CPH, finder du hurtigt de nemmeste cykelruter gennem København. Men app'en er født med en fatal fejl.
JURA - Nye lokaler i Fiolstræde skal give Juras studiemiljø et løft. Nu er det op til de studerende selv at bestemme, hvordan de 500 kvadratmeter i det nye Jurahus skal bruges.
KOMMUNIKATION - Lektor i historie Jes Fabricius Møller har kastet et kritisk blik på Højberg Rapporten om KU's kommunikation. Han mener ikke nødvendigvis, at KU skal finde sin identitet i en 'proces'. Skulle universitetet eventuelt forsøge sig med at hvile lidt i sig selv?
KOMMUNIKATION - Professor i retorik Christian Kock kaster et blik på Højberg Rapporten, der indeholder 23 anbefalinger til bedre kommunikation på Københavns Universitet. Han mener ikke, at rapporten selv kan tjene som eksempel på vellykket kommunikation.
KOMMUNIKATION - En rapport fra en af landets helt tunge kommunikationseksperter anbefaler KU’s ledelse at kommunikere mere enkelt. Ironisk nok er rapporten præget af det modsatte, lyder vurderingen fra retoriker Christian Kock. Og historiker Jes Fabricius Møller mener, at rapportens forfatter misforstår universitetets opgave og forsøger at gøre en udviklingsproces til en identitet.
APP-ANMELDELSE - Start-up virksomheden Studiz har digitaliseret dine studierabatter og pakket dem ned i en app.
GULNEDE SIDER - Den 26. januar er det 41 år siden, Universitetsavisen udkom første gang. Et blik på førsteudgaven afslører, at avisen var et led i rektors strategiske planer for at kontrollere den offentlige kommunikation.
KOMMUNIKATION - En omfattende analyse af KU’s kommunikation og branding anbefaler ledelsen at ’træde op på ølkassen’ og tale med de ansatte i stedet for at dænge dem til med papirinformation.
TØRLÆGNING - KUA’s studiecafeer fik i september 2013 et restriktivt regelsæt, der begrænser salget af alkohol til fredag efter klokken 17. Formanden for den studenterdrevne café på Institut for Engelsk, Germansk og Romansk er hverken begejstret for reglerne eller deres konsekvenser.